Dagens brus

~ Media, massa media stör min slummer ~ Om hur just lilla jag ser på medier, nyheter och samhället.

tisdag, november 18, 2008

Lite kul så här i efterhand

De homosexuella är överallt. Jo, det är sant. Över, under och bakom. Och mitt ibland oss. Det är en handling som ser ut som en tanke att lägga alliansens toppmöte på Eja Märtas vandrarhem, bara några veckor innan könsneutrala äktenskap baxas igenom mitt framför näsan på motståndet. I Skånska dagbladet kan man läsa om vilka Eja och Märta var. De var nämligen två kvinnor och inte en. Och de var ihop. Eja var kvinnlig präst som inte fick några jobb (hm, undrar varför?) och därför startade konferenssnläggning. Märta var hennes girlfriend.

Har letat ihjäl mig efter en länk till krönikan i Skånska dagbladet, men nada.

Etiketter: